موثرترین روش پاکسازی تتو معرفی شد

روش‌ های مختلفی برای از بین بردن تتو وجود دارند. برخی از این روش ها خانگی بوده و برخی دیگر به وسیله ابزار مدرن انجام می شوند. اگر می خواهید خالکوبی خود را پاک کنید، باید به یکی از نکات اصلی توصیه شده توسط انجمن پوست آمریکا توجه کنید:


"لیزر به طور چشمگیری جایگزین روش های دیگر پاک کردن تتو شده است. "


به لطف پیشرفت های اخیر در فناوری لیزر، لیزرهای امروزی:



  • خالکوبی ها را به طور موثر و ایمن پاک می‌کنند.

  • پاک کردن خالکوبی تنها مدتی طول می کشد.

  • می توانند رنگ هایی را که قبلا حذف نمی شدند حذف کنند.


حذف خالکوبی با استفاده از لیزر Q-Switched


بهترین روش و بهترین دستگاه لیزر برای از بین بردن تتو، لیزرهای کیو سوئیچ است. اصطلاح Q-switched نام دستگاه یا فناوری خاصی نیست؛ بلکه یک ویژگی دستگاه لیزر را مشخص می کند. دستگاه های سوئیچ کیو می توانند به طور مستقیم یک پالس لیزری قدرتمند را به پوست ارسال کنند. انرژی این پالس لیزر یک میلیاردم ثانیه طول می کشد، به سرعت رنگدانه های جوهر خالکوبی را جذب کرده و آن ها را منفجر می کند.


در روزهای بعد از جلسه درمان، سیستم ایمنی بدن به سمت ذرات بسیار ریز باقی مانده در جوهر رفته، آن ها را جمع آوری کرده و دور می اندازد. به این ترتیب خالکوبی شما پاک می شود.


به گفته محققان لیزرهای K-switched کاربردهای دیگری نیز دارند. برخی از کاربردهای این فناوری عبارتند از:



  • درمان قارچ ناخن

  • رفع لکه های پوستی مانند ماه گرفتگی یا لکه های خورشیدی

  • برداشتن پوست و زخم های عروقی (تلانژکتازی)

  • حذف خال

  • بازسازی پوست


انواع لیزرهای کیو سوئیچ


همانطور که اشاره کردیم، Q-switched یک لیزر خاص نیست. یک ویژگی است. لیزرهایی که برای رفع خالکوبی استفاده می شوند مشابه لیزر موهای زائد هستند، اما برای پاک کردن تتو مجهز به سیستم انتقال Q هستند (یعنی پالس های لیزری قدرتمند و سریع تولید می کنند). هر تکنولوژی لیزری همراه با سیستم Q-Switch در از بین بردن انواع خالکوبی ها موثر است.


هنگام برداشتن پوست، پزشک از تکنیک های مختلفی برای برداشتن پوست خارجی (اپیدرم) استفاده می کند (همانطور که در سوختگی های درجه یک انجام می شود). با برداشتن اپیدرم به مرکز یا درم می رسیم که جوهر تتو در آن قرار دارد. در واقع با حذف اپیدرم، حفاظت و پایداری جوهر از بین می رود؛ به این ترتیب جوهر خالکوبی بیرون آمده و پاک می شود.



  • برخی از لیزرهای Q-switched عبارتند از:


ND Yag Q-Switch


این نوع لیزر عمدتا برای جوانسازی پوست، از بین بردن جای زخم های تیره و لکه های قهوه ای استفاده می شود. این لیزر می تواند طیف وسیعی از تاتوهای رنگی مختلف را حذف کند.


لیزرهای روبی


لیزرهای روبی برای حذف رنگ های خالکوبی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، مانند سبز یا آبی آسمانی استفاده می شود.


لیزر الکساندرایت


لیزر الکساندرایت بر روی لکه های قهوه ای، لکه های خورشید، اسکارهای تیره، گرفتگی قهوه ای، خالکوبی با جوهر سیاه و تاتوهای سبز و آبی عالی عمل می کند.

منبع خبر :